Samen met u richten we ons op het vergroten van de leefbaarheid in uw directe omgeving. Doet u mee?

Speciale aandacht voor:

Pathé Tilburg Stappengoor

Pathé heeft een aantal duurzame doelstellingen om zo te komen tot de bioscoop van de toekomst in 2025. 

Pathé kiest voor 3 strategieën:

1) Het bouwen aan duurzame en energie-efficiënte bioscopen, hetgeen verweven zit in bestaande processen en structuren: van de selectie  van leveranciers tot het gedrag van de medewerkers.

2) Het verduurzamen van het afvalmanagement, waarin samenwerking met partners essentieel is. Ook de inkoop van materialen is hier een belangrijk onderdeel in. 

3) Pathé wordt door interne en externe stakeholders erkend als inclusief, toegankelijk en maatschappelijk betrokken merk. 

Happy Planet: In 2025 wil Pathé klimaatneutraal opereren: reductie van de energie vraag en duurzaamheid en circulariteit als wegingsfactor in de selectie van de partners. 70 % van het plastic wordt gerecycled en 40 % van de inkoop van plastics is gerecycled. 

Happy Employees: In 2025 wil Pathé inclusief en voor iedereen zijn. Meetbaar tevreden , bevlogen en vitale medewerkers, die kansen krijgen om zich te ontwikkelen ongeacht sociaal maatschappelijke of demografische achtergrond. 

Happy People: In 2025 een optimale filmbeleving voor iedereen door maatschappelijke thema weken te organiseren. Optimale toegankelijkheid voor mindervaliden en iedere film compatibel vertonen in Subcatch (ondertiteling doven/slechthorenden) en / of Earcatch (audiodescriptie blinden/slechtzienden).

Roozen van Hoppe

Roozen van Hoppe nieuwe maatschappelijke partner van ContourdeTwern

Roozen van Hoppe is al jarenlang actief op de snijvlakken van gebiedsontwikkeling, projectontwikkeling, conceptontwikkeling en de bouwrealisatie van deze projecten.
In onze woon- en leefconcepten (www.living-inn.nl en www.workinn.nl) laten wij de gebouwen functioneren als leidraad voor ons gedachtengoed..
Wij zijn binnen dat kader dan ook de initiator en ontwikkelaar van Ons Koningsoord in Berkel-Enschot, Workinn in Waalwijk en Woonlandschap De Leyhoeve in Tilburg (en Groningen).
Ons uitgangspunt: de behoeften en wensen van mensen, de omgeving en de maatschappij. Daar rolt een concept uit dat we integraal aanpakken.
We hebben van nature een sociale betrokkenheid in de aanpak van onze concepten en willen onze bijdrage leveren aan een betere (socialere) woonomgeving.
De activiteiten van Contour de Twern sluiten aan bij de doelstellingen die wij als Roozen van Hoppe hebben.
Wat ons bindt, is dat iedereen in onze maatschappij telt en er toe doet!
Wij steunen de aanpak van Contour de Twern hierin en onderschrijven het belang en de noodzaak er van.
We zijn al een aantal jaren deelnemer aan de beursvloer en we willen onze samenwerking met dit partnerschap verder intensiveren.

Logistic Force en ContourdeTwern
Logistic Force

Wie ben ik en wat voor onderneming hebben wij?

Ik ben Michel Stoops en sinds 2010 werkzaam bij Logistic Force Tilburg B.V.. Wij houden ons bezig met uitzenden van vooral Logistiek personeel voor onze logistieke Hotspot Nummer 1 van Nederland . Wij voorzien onze klanten van flexibele werknemers, zoals vrachtwagen chauffeurs en medewerkers voor de interne transportmiddelen (denk hierbij aan hef- en reachtrucks). In de loop van de jaren zijn wij ook voor productiebedrijven flexibele arbeid gaan leveren.
Hiernaast zijn wij middels onze eigen Logistic Force Academy in staat mensen om te scholen en bij te scholen in de logistieke en/of chauffeurswereld.

Waarom vind ik het belangrijk om partner van ContourdeTwern te zijn;

Wij geloven in de kracht van mensen, dat maakt onderdeel uit van ons DNA. Middels ContourdeTwern kunnen we in contact komen met mensen die een extra steuntje kunnen gebruiken. We kunnen  bijvoorbeeld deze mensen helpen om een nieuwe carrière te starten in de logistiek. 
Door de verscheidenheid aan partners van ContourdeTwern kan ik veel leren en kunnen we elkaar versterken. 

De arbeidsmarkt is voortdurend in beweging, mede door overheidsbeslissingen maar ook door veranderende technologie in de logistiek. Denk hierbij aan robotisering en zelfrijdende vrachtwagens. Voordat die toepassingen volledig operationeel zijn, kunnen we veel investeren in de huidige manieren van logistiek bedrijven. Daar zijn mensen voor nodig.
Tevens zien we een 5 daagse werkweek veranderen in een 4 of zelfs 3 daagse werkweek. Terwijl de 7 daagse 24 uur economie wel fulltime mensen nodig heeft. Hiervoor zullen we arbeidsmigranten moeten aantrekken om ons te helpen om de economie draaiend en groeiend te houden.

Meer informatie?

Logistic Force

Michel Stoops
https://www.logisticforce.nl/
of via 06-29444103  /  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Cubics en ContourdeTwern

CubicsCubics realiseert zowel fysieke en digitale werkplekken, als omgevingen om te ontmoeten en te ontspannen, ongeacht de grootte van je organisatie of het type branche. Van het bedrijfsleven, tot het onderwijs, de overheid, de zorg en horecaondernemingen. 

Samenwerken is van alle tijden. Een optimale samenwerking ontstaat wanneer mensen fysiek bij elkaar komen en hierbij digitaal ondersteund worden met een IT-oplossing waarmee iedereen op een veilige manier creatief en productief kan zijn.  

Al sinds 1933 is Cubics gespecialiseerd in diensten en producten die bijdragen aan prettig werken. Vandaag de dag kun je bij Cubics terecht voor alles wat komt kijken bij het genereren van een optimale werkomgeving. Of het nu gaat om een projectinrichting of een IT-vraagstuk, onze specialisten begeleiden het proces van ontwerp tot realisatie en wij nemen hierbij alles uit handen.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is geen keurmerk of label dat je zomaar aan een organisatie hangt. MVO is de balans in een onderneming tussen mens, milieu en winst. Niet praten maar doen. Bewegen is belangrijk en dat wordt door ons niet alleen gemotiveerd met dynamische werkplekken… Cubics sponsort Ijshockeyclub Tilburg Trappers en is business partner van Willem II.

Verder zet Cubics zich in voor meerdere goede doelen waaronder Kika, Stichting Daarnah, Inloophuis Midden-Brabant en het Ronald McDonald huis. Als ambassadeur van de Stichting Daarnah leveren wij een bijdrage aan het gezamenlijke doel om mensen met hersenletsel een passende arbeidsplaats te bieden. 

Wij zijn erg blij dat we nu ook als partner bij kunnen dragen aan de activiteiten van Contour de Twern. Want waar deze organisatie voor staat en waar zij zich voor inzetten, daar hebben wij veel bewondering voor!

Website: www.cubics.nl 

Leen Bakker en ContourdeTwern

Leenbakker logoWij, Sandra en Ronald Westerveld, zijn trotse eigenaars van de mooiste Leen Bakker winkel van Nederland gevestigd in de monumentale AaBe Fabriek. Van de 170 winkels heeft Leen bakker 4 franchisers en daarvan zijn wij er één van. Wij voeren het totale assortiment op het gebied van wonen en decoratie, slapen, gordijnen, vloeren en hebben in het seizoen een uitgebreide tuincollectie. Wij werken dagelijks samen met ons trouwe team om winkelen echt leuk te maken. Wij geven persoonlijke aandacht en maken er een feestje van. Een ervaring die je moet ervaren. Niet allen de consumenten ervaren dat wij een "net een beetje anders"-winkel zijn maar ook de zakelijke klanten weten ons steeds meer te vinden. Wij verzorgen veelzijdige projectinrichting voor oa vakantieparken, studentenhuisvestiging, woningbouwverenigingen, horeca, makelaars, tijdelijke huisvesting en zorginstellingen. Wat de wensen ook zijn, wij ontzorgen volledig tijdens de uitvoering van een project.
Niet geboren maar inmiddels bijna 20 jaar wonend in Tilburg, zijn wij echt gaan houden van de stad en haar inwoners. Naast de dagelijkse zorg voor onze medewerkers en bezoekers vinden wij het ook heel belangrijk, daar waar het kan, iets te doen voor de medemens.  Een aantal jaren geleden hebben wij de actie "thuis-in-Tilburg" opgezet.. Als Leen Bakker zijnde verkopen wij alles voor in en om je huis maar voordat je kunt gaan inrichten moet je natuurlijk wel eerst een thuis hebben.. En jammer genoeg zijn er velen, ook hier in Tilburg, die dat niet hebben. Met Het project thuis-in-Tilburg hebben we veel geld opgehaald voor de organisatie die tegenwoordig Sterk huis heet. En nog dagelijks steunen wij de dames en heren van Sterk Huis. Maar ook andere sociale instellingen zoals "Quiet" dragen wij een warm hart toe en helpen wij waar we kunnen. Daar waar wij kunnen helpen doen we dat graag. Waarom? Omdat het kan en omdat het nodig is.

We zijn blij dat we zijn aangesloten bij de Raad van Advies van ContourdeTwern. We willen graag als partner samen met andere bedrijven meedenken en advies te geven bij nieuwe activiteiten en ontwikkelingen. Want alleen kunnen we een beetje, maar samen bereiken we meer !

Data 2022 Bedrijven Raad van Advies Bijeenkomsten ContourdeTwern

De eerste diner bijeenkomst in 2022 is op 25 januari 16.30-19.15 uur bij Mannaerts Appels Advocaten met als thema armoede. De volgende lunchbijeenkomst is op 17 mei 11.30-14.00 uur bij FujiFilm met onder andere als thema armoede. Op 11 oktober is de informele VIP voor ontvangst voor Beursvloer Tilburg. Aanvang 12.30 uur, einde 13.45 uur in het Willem II stadion.

Dit jaar zal er nog een lunchbijeenkomst zijn, de precieze dag en locatie worden later bekend gemaakt.
De aftrap voor de vernieuwde samenwerking met ContourdeTwern: Fujifilm doet mee met de World Clean up day.

Fujifilm vrijwilligers ruimen afval op in de Reeshof

Op woensdag 15 september heeft een groep vrijwilligers van Fujifilm de handen uit de mouwen gestoken en afval opgeruimd in de Reeshof, de woonwijk nabij het Fujifilm terrein. Met dit project sluit het bedrijf aan bij de internationale World Clean up day.

De groep trok met hesjes, afvalgrijpers en vuilniszakken door diverse straten in de Reeshof. Al het afval dat werd opgeruimd, werd door de medewerkers ook vastgelegd met behulp van een speciale app. Dit draagt bij aan onderzoek naar de herkomst van het afval, zodat het afvalprobleem vervolgens meer doelgericht aangepakt kan worden.

Ton van Roessel (stafdirecteur Fujifilm Manufacturing Europe B.V.): “We hebben voor dit concept gekozen omdat duurzaamheid een belangrijk thema is. We vinden het belangrijk om iets voor onze omgeving te doen. Bovendien spreekt het opruimen van zwerfafval mij persoonlijk ook erg aan. We moeten zuinig zijn op onze natuur en zelf in actie komen!”

Al meer dan 13 jaar worden Fujifilm werknemers in de gelegenheid gesteld om vrijwilligerswerk te verrichten. Werknemers leveren hier een halve vrije dag voor in, de andere halve dag wordt gesponsord door Fujifilm. Dit werknemersvrijwilligerswerk wordt mede vorm gegeven in samenwerking met ContourdeTwern.

De aftrap voor de vernieuwde samenwerking met ContourdeTwern: Fujifilm doet mee met de World Clean up day.

Fujifilm start met nieuw concept voor werknemersvrijwilligerswerk

Al jaren worden Fujifilm werknemers in de gelegenheid gesteld om vrijwilligerswerk te verrichten. Dit jaar heeft Fujifilm samen met ContourdeTwern een nieuw concept opgesteld voor het bedrijf. Voorgaande jaren konden Fujifilm werknemers een keuze maken uit diverse maatschappelijke projecten, dit jaar zal Fujifilm aansluiten bij de World Clean up day en op één dag, 15 september 2021, kunnen werknemers aan de slag om zwerfafval op te ruimen. Dit zal plaatsvinden in woonwijken in Tilburg, in de buurt van het Fujifilm terrein.

Ton van Roessel (stafdirecteur Fujifilm Manufacturing Europe B.V.): “We hebben voor dit concept gekozen omdat het een belangrijk thema is. Het sluit ook goed aan op de ambities van Fujifilm wereldwijd, zoals omschreven in het Sustainable Value plan (link: https://holdings.fujifilm.com/en/sustainability/plan/svp2030/environment).

Het opruimen van zwerfafval spreekt mij persoonlijk ook erg aan. We moeten zuinig zijn op onze natuur en zelf in actie komen!”

Jaarlijks nemen ruim 100 werknemers deel aan het vrijwilligersprogramma. Werknemers leveren hier aan halve vrije dag voor in, de andere halve dag wordt gesponsord door Fujifilm. Dit werknemersvrijwilligerswerk wordt mede vorm gegeven in samenwerking met ContourdeTwern. De inschrijving is nu geopend. 

Er is afgelopen ZO hard gewerkt door medewerkers van Hago Food in het kader van NLDoet.

Na een dag is het terras helemaal zomerklaar en nu helemaal kompleet met loungeset en parasollen. En al het onkruid is weg uit de borders.

Tussen deze harde werkers door liep – als altijd – een groep vrijwilligers, die zorgde dat het hen aan niets ontbrak. Zij verzorgden appelflappen bij de koffie, een fantastische lunch (gesponsord door Albert Heijn XL Tilburg), worstenbroodjes en zelfgemaakte aspergesoep van Nelleke .

Kiki legde alles op de foto vast en leek wel overál aanwezig te zijn om mee te helpen. 

We kijken terug op een geweldige dag en waren allemaal moe, maar HEEL voldaan.

Lieve medewerkers van HagoFood, NLdoet & Oranje Fonds: super bedankt voor jullie inzet en voor het organiseren van dit evenement. 

VVB Husan medewerkers aan de slag in Piushaven in kader van MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD EN BETROKKEN ONDERNEMEN!

Het verkopen van verf en aanverwante artikelen is één, maar het doen van vrijwilligerswerk rondom de Piushaven in Tilburg is toch even heel wat anders!

Op een mistige, maar vooral koude woensdag in december ging een team van 17 collega’s van VVBHUSAN de Vrije Verfgroothandel op pad om vrijwilligerswerk te doen bij de Piushaven, ContourdeTwern organiseerde dit.

VVBHUSAN staat voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, en ook voor Maatschappelijk Betrokken Ondernemen.

Tijdens één van de brainstorm sessies met het verkoopteam, kwam een interessant onderwerp naar voren; “Wat kan VVBHUSAN de Vrije Verfgroothandel terug doen voor de maatschappij?”

Initiators Maurice Raats en Robert Klijs startten een projectgroep op en samen gingen zij op zoek naar manieren waarop wij als bedrijf, iets terug kunnen doen voor de maatschappij en in welke vorm. Zo kwamen zij terecht bij ContourdeTwern.

pastedGraphic.png

In ContourdeTwern vonden ze een stichting die bemiddelt in vrijwilligersprojecten in Brabant. Zij opereren onder andere vanuit Tilburg. ContourdeTwern heeft jarenlange ervaring met het faciliteren en organiseren van vrijwilligersdagen voor opdrachtgevers zoals VVBHUSAN de Vrije Verfgroothandel.

Helaas gooide ook hier Covid-19 roet in het eten, zodat het uiteindelijk nog even duurde voordat de eerste vrijwilligers dag ingepland kon worden.

Op woensdag 9 december was het zover. De collega’s van VVBHUSAN de Vrije Verfgroothandel werd om 9.00 uur verwacht in de Piushaven. Daar werden ze ingedeeld in groepjes. Bepakt en bezakt met bezems, prikstokken, poetsdoeken, emmers en vuilniszakken gingen ze, geheel volgens de richtlijnen van het RIVM, aan de slag. Tussen de middag stond er een goed verzorgde lunch klaar en aan het eind van de dag blonk de Piushaven weer als een spiegel!

De deelnemende collega’s waren het er eigenlijk unaniem over eens toen hen de vraag gesteld werd waarom ze zich aan hadden gemeld voor deze dag: Om op deze manier een steentje bij te dragen aan de maatschappij. En het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten; Je kunt zo ook je collega’s eens van een andere kant leren kennen.

Al met al een geslaagde dag, met als resultaat een schone Piushaven in Tilburg! Op naar het volgende project, wordt vervolgd!

Leukste Bedrijfsuitje Heel Tilburg bakt

Een zoektocht naar de meest getalenteerde bakkers van een verzorgingshuis!

We dagen bakteams uit om de lekkerste en mooiste baksels te maken!

Acht teams a 7 cliënten (bewoners samen met vrijwilligers van bedrijven) gaan de strijd met elkaar aan, om in opdracht de beste, mooiste, origineelste en lekkerste taart te presenteren.

Een vakjury zal de prestaties beoordelen op samenwerking, smaak en originaliteit.

Na afloop gezamenlijk taart eten!

Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony's Chocolonely

Tony Chocolonely heeft recent voor het bedrijven netwerk van ContourdeTwern zijn eigen verhaal vertelt tijdens de MVO bedank- en inspiratielunch in Tilburg.

Zijn eerste boek verschenen en dat willen  we u niet onthouden:

Het eerlijke verhaal van een revolutionaire reep

Als drie journalisten iets willen doen aan de hartverscheurende situatie van twee miljoen kindslaven op Afrikaanse cacaoplantages, komen ze er al snel achter dat een aanklacht tegen machtige westerse chocoladeproducenten weinig zin heeft. Ze besluiten zichzelf aan te klagen, als gewetenloze chocoladeconsumenten. Wanneer de rechter hen vrijspreekt, weten ze dat het tijd is voor een onorthodoxe aanpak: ze gaan zélf slaafvrije chocolade maken. In 2005 ligt de eerste reep van Tony's Chocolonely in de schappen. Terwijl de chocoladerebellen naarstig proberen om hun reep honderd procent slaafvrij te krijgen, koopt een ondernemer het merk en maakt er een internationaal verkoopsucces van. Op weergaloze wijze groeit het journalistieke project uit tot een hippe, sociale onderneming die zich ten doel stelt consumenten bewust te maken van wat ze eten. Zo klein als ze zijn, proberen de Tony's de complete keten te veranderen, van boon tot reep, in de hoop dat op een goede dag de grote producenten hun voorbeeld gaan volgen.
Dit is het verslag van een ongekend ondernemingsproject: over het vasthouden aan idealen, ook al is de werkelijkheid nog zo weerbarstig. Een waargebeurd verhaal dat smelt op de tong en leest als een spannend jongensboek.

Teamdag Rabobank

Lentebeleving

Recent is het team Business Support van de Rabobank Tilburg e.o. aan de slag gegaan bij 't Hooge Veer aan de Bredaseweg in Tilburg. ContourdeTwern had de organisatie van deze dag op zich genomen.'t Hooge Veer als zorginstelling had een middag met Lentebeleving georganiseerd voor 75 cliënten inclusief familie en begeleiders en kon extra vrijwilligers goed gebruiken. 

Veel cliënten met een geestelijke en/of fysieke beperking komen nagenoeg niet buiten, dus de lente werd in huis gehaald met foto's, aankleding, bloemen, traktaties en een heus konijn. Met veel enthousiasme werd dit alles verwelkomd. Wat het voor ons bijzonder maakte is dat we met kleine dingen deze lieve mensen een hartverwarmende middag konden bezorgen. 

Zo vertelde een familielid dat het bezoek tijdens deze activiteit zo snel voorbij ging, omdat het zo leuk en afwisselend was.  

Een bewoner vertelde de hele middag hoe leuk ze het vond en hoe lekker de koffie met muffin smaakte. 

De medewerkers van Rabobank Tilburg eo werden geraakt door het enthousiasme, de betrokkenheid en de warmte van de medewerkers van Amarant ‘t Hooge Veer.  ‘ Ze zijn zo begaan met de bewoners en willen er alles aan doen om hen een mooie middag te bezorgen. Dit gaf mij  energie om hen hierbij te mogen helpen. Het was een erg leuke middag’.

Aandacht voor onze partners

Onze partners bestaan uit een diverse groep enthousiaste bedrijven  die Maatschappelijk Betrokken Ondernemen in Tilburg een warm hart toedragen.

 

  • Aces Direct

  • AmbianceLogoRGB

  • Avans Hogeschool

  • Logo Bemu Plus 2016

  • de Bibliotheek Midden Brabant

  • Bonheur Horeca groep

  • Broeren Civil solutions

  • choose2organise 2022

  • Coffee3 nieuw

  • Communicatie

  • comp x

  • Contour de Twern

  • Cubics zwart

  • Daamen de Kort van Tuijl

  • deko verdivas

  • Designer illusions

  • Fujifilm

  • Gemeente Tilburg

  • Godding en co

  • Goed beter Bertens

  • logo groels tilburg

  • inge guffens media

  • Interpolis

  • KPMG

  • LB logo lang AB

  • logo Lisdonk

  • Logo LF

  • Manneartsappels

  • 2000px McDonalds

  • LOGO NETWERK BRABANT 2016 CMYK 2

  • pathe std wsg c h

  • Rabobank

  • roozen van hoppe

  • SociaalKrachtig

  • Tilburg com

  • Logo Van de Ven Tilburg

     

    Volg ons op: